Wednesday 9 January 2019

Making of Az Álomdémon

Egészen fiatal korom óta érdekelt minden, ami ókori, misztikus és klasszikus ismeret. Emellett mindig is szerettem fantasykat és sci-fiket olvasni, mert nemcsak hogy egy képzeletbeli világba kalauzoltak el, de összekapcsolódtak az ókori ember világról alkotott gondolkodásával, ahol a természetfeletti élő és az emberek mindennapjainak a része.
Ilyet akartam írni én is. Azt akartam, hogy a főszereplőm, aki a mi világunkból származik, megtapasztaljon egy másik világot is, ahol számára minden furcsa, de muszáj beilleszkednie. Ő lett Redmond Harris, a harsány, gondtalan amerikai srác, aki mindent egy jó bulinak fog fel, és látszólag fegyelmezetlenül és különösebb felelősségvállalás nélkül csöppen bele emberi életekbe. Ő nem egy féreglyukba, vagy csillagkapuba lép bele, hanem démonként idézik meg egy másik világban, aminek az a legfőbb előnye, hogy ott szuperképességei vannak.
Amikor az Álomdémon története felötlött bennem, nyilvánvaló volt, hogy teremtenem kell egy olyan világot, ami természetközeli, és tele van tűzdelve mindenféle lényekkel. Könyvtárba jártam, tanulmányoztam az ősi egyiptomi hitvilágot, a görögöket, de valami olyasmit kerestem, ami nem ennyire népszerű az emberek körében. A Mitológiai enciklopédia olvasgatása végre elém tárta a balti mitológia csodálatos, fantáziadús világát. Máris láttam Perkunast, Gabis és Mildát élő emberekként, akiknek igyekeztem megtartani a mitológiai jellemzőiket, de felruháztam őket személyes gondjaikkal, életfeladatukkal és helyükkel Forrásföld életében. Feltétlenül tudni akartam erről a világról mindent, ezért időt és pénzt áldozva jegyzeteltem és fénymásolgattam, mire tekintélyes szakirodalom gyűlt össze a fiókomban. Szerencsére a gazdag balti hitvilág kifogyhatatlan tárházát nyújtja az érdekes karaktereknek, még mindig ezekből dolgozom, mikor a regénysorozat harmadik, majd pedig a negyedik részén dolgozom.
De a legfőbb nehézséget mégis az okozta, hogy összehangoljam az időeltéréseket a két világ között. Az Amerikában eltöltött egy hónap alatt 100 év telik el a Forrásföldön, így Red mindig új szereplőkkel találkozik. Ez eddig világos. Viszont a harmadik résztől kezdődően már nincs a 100 éves periodushoz kötve, ezért ki kellett filóznom, hogy tíz nap alatt csak 33 év telik el, egy nap alatt kb. három, és egy óra alatt kb. 50 nap. Matekból sosem voltam jó. Miért kell ez nekem??
Az első Álomdémon történet az, amit magánkiadásban megjelentettem A Démon címen. Nagyon boldog voltam, hogy végre a kezembe foghatom a művemet, és könyv formában másoknak is odaadhatom. Akkor már formálódott a második rész is, meg sok más új történet is, de kiadásba azóta nem fogtam. Több oka is van. Mondjuk, anyagi a legnyomósabb. 

Kinyomtatott könyvem és egy saját rajz Perkunasról

No comments:

Post a Comment