Sunday 19 November 2017

Egypercesek - Ülésrend



ÜLÉSREND

Tömeg a buszon, fülledt nyári koradélután. Ez egy kis busz, jól be lehet látni, hogy az éppen felszálló tíz-tizenkét ember már nem tud leülni, a botra támaszkodó bácsi kétségbeesetten néz körbe, a húszévkörüli babakocsis anyuka is állni kényszerül. Feszültség a levegőben.
A fiatal anyuka elégedetlenked körbenéz, és hirtelen odaszól egy férfinek, hogy engedje már leülni szegény öreget. A férfi épp a telefonból néz fel, gőze se volt, hogy sokan lettünk, az öreg szabadkozik, hogy miatta nem kell.
-   Felállna, kérem! – emeli fel a hangját a lány egy katonatiszt tekintélyével, mire a férfi sűrű bocsánatkérések között felpattan.
Az öreg végre leül, de a lány nem nyugszik meg, egy másik nőt is felállít találomra, hogy egy néni is le tudjon ülni. Az emberek egy szó nélkül engedelmeskednek, bár senkinek fogalma sincs, ki az a lány.
A lány elégedetten áll a busz közepén, de közben olyan képet vág, mintha a sok hülye most nagyon felidegesítette volna. Körbenéz hátul is. Ajaj, érzem a vesztem, hogy nekem is mindjárt szednem kell a sátorfámat. Szerencsére belül ülök az ablaknál, és a folyosón is állnak, nem lehet baj.
És most, megérzem a parancsoló tekintetét rajtam, ahogy fölényesen végigmér, eldönti, hogy én állóképes utas vagyok, más pedig nem... de nem szól.
A busz szuszog, a forgalom dübörög, úgysem hallanám. Főleg, mert fülhallgatóval a fülemben nézek épp kifelé. Miközben alig birom magamban tartani a mosolyomat. Én megúsztam.

No comments:

Post a Comment