Friday 29 September 2017

Egyperces novellák - Csökmői lány



CSÖKMŐI LÁNY

- Nahát, megfázik a nevenapján – jegyzi meg az éjszakai portás, miután bemutatkozom. Nedvesen szippantok a kollégium levegőjéből, majd elteszem a zsebkendőmet.
- Csak hideg van – mentegetőzöm, de már semmi nem mossa le rólam, hogy beteg vagyok.
Szocreál épület külső után döbbenetesen szocreál belső fogad. Mintha időutazást tettem volna, csak a GAS melegítős diákok látványa ráz fel az érzéki csalódásból. A portás csigalassúsággal tölti ki a nyugtát, alaposan, nehogy rosszul írjon valamit. Jobb lábamról a bal lábamra állok, unalmamban feltérképezem belátható környeze­temet, és megorrontom a kabátomból áradó cigarettaszagot is. Remek. Valószínűleg mindenem füstszagú lett a kocsmában.
- Csökmő? Már jártam arra.
A portás nem valami mély meggyőződéssel állítja ezt. Lerí róla, hogy halvány fogalma sincs a témáról, csak azért mondja, hogy megnyugtassa ennek a kis falusi leánykának a lelkét. Próbál rábeszélni arra, hogy mégis csak kerítsek elő egy diákigazolványt, mert akkor nem kell áfát számolnia (az pedig 200 forint), olyat pedig nem tudok adni. Furcsállja is magában: diáknak nézek ki, mégsem vagyok az, akkor meg mi a fenét keresek itt, pláne egy istenháta mögötti faluból.
Már ketten állnak mellettem, mikor elkészül a nyugtával, de nem tud visszaadni. A saját pénztárcáját szedi elő; nekem mindegy, csak haladjunk.
- Csökmő az ott van Kismarja felé, tudom, arra jártam a határ felé.
Majdnem. Nem megmondtam, hogy fogalma sincs arról, hol van? Az 5-ös szobába vezet, a felirat szerint ez a „Fiú betegelkülönítő”. Talán inkább fiúktól elkülönítő, nem? Még felajánlja, hogy felébreszt, de mondom, hogy felébresztem magam, látom rajta, hogy nem érti, hogy gondolom, de nem magyarázom, húzok be, hogy lepakoljam a táskáimat.

No comments:

Post a Comment