Monday 30 March 2020

Megint egy részlet Az Álomdémon 4.-ből


"Legszívesebben elkáromkodtam volna magamat, amint megláttam a nyomozó asztalán a Bolsoj bár biztonsági kamerájának felvételeit. A nyomozó, aki Smith néven mutatkozott be, egyből a reakcióimat figyelte. Visszafogtam magamat, mégis kicsúszott egy bosszús sóhajtás a számon, ezért hátra dőltem a széken.
A nyomozó úgy tett, mintha ügyetlensége miatt terültek volna szét a fotók az akták tetején.
   –   Elnézést, ha untatom a részletekkel – mondta szarkasztikusan. – Csak a munkámat próbálom végezni.
   –   Megértem – mondtam.
A nyomozó leült velem szemben, majd néhány pillanatig csak nézett. Azt hitte, máris mindent tud. Én voltam a hülye, mert hamarabb elárultam magamat, minthogy a kérdéseit feltehette volna.
   –   Az október… – az aktákon ellenőrizte a pontos dátumot – huszadikai napról szeretnék kérdéseket feltenni, ha nem bánja. Hol tartózkodott akkor?
   –   Nem emlékszem – mondtam, és tényleg az volt a helyzet, hogy fogalmam sem volt, túl sok minden történt az utóbbi napokban. – Többnyire otthon.
   –   Az esti órákban is?
   –   Igen.
   –   Este tizenegy és éjfél között?
A plafonra néztem, mintha ott lenne a válasz.
   –   Otthon.
   –   Tudja igazolni valaki?
   –   Nem. Egyedül voltam.
   –   Kivel él együtt?
   –   Jelenleg egyedül.
   –   Barátnő? Lakótárs?
Nemet akartam mondani, de váratlanul hezitáltam. A nyomozó azonnal észrevette.
   –   A lakótársam kirándulni volt, két napja jött haza.
   –   Huszadikán még nem volt otthon?
   –   Nem.
   –   Ismeri a Bolsoj bárt?
Próbáltam természetes maradni, de azt hiszem, túlságosan is erőltettem. Ez a nyomozó minden rezdülésemből olvasott.
   –   Hallottam már róla.
   –   Honnan?
   –   Hát… zenészkörökből. Munkahelyről.
   –   Volt már a bárban?
Nem akartam hazudni. A nyomozó már úgyis tudta, mit fogok mondani.
   –   Voltam. Egyszer talán.
Smith nyomozó ekkor megfordította a fotókat, hogy én is jól láthassam őket.
   –   Ez az a hely? Felismeri? A biztonsági kamerás felvételek nem túl jók, de talán segít.
Egész jó képek voltak. Leginkább a helyiség középső részét mutatták, ahol egy csetepaté bontakozott ki. Na jó, mindegyik felvételen ott voltam, némelyiken elég felismerhető, mint amiket az újságban is közöltek.
Az asztalra könyököltem, és bólintottam.
   –   Igen. Ez a Bolsoj.
   –   Biztos benne? Elvégre csak egyszer járt ott.
   –   Erre a nagyimintás szőnyegre mindenképp emlékszem. Valahogy megragadt.
Mintha egy mosoly suhant volna a nyomozó arcára, de lehet, hogy csak képzelődtem.
   –   Felismer valakit a képen?
   –   Nem – dörzsöltem az államat.
   –   Nézze meg alaposan, a nyomozás szempontjából kulcsfontosságú lehet.
Alaposan megnéztem azokat a képeket, ahol a szőnyegen vergődtem, majd a fekete fickó hátulról lefogott, majd azt, amin egy törött bútoralkatrészt tartottam a kezemben.
   –   Ez itt – mutattam egy jelentéktelen kis alakra. – Ez mintha Max Kristiansen lenne. A Western Star új cégvezetője.
A nyomozó nem ilyesmire számított, de elismerően billegette a fejét.
   –   Igen, ő az. Honnan ismeri?
   –   Én is a Western Starnak dolgozom. Pár napja tudtam meg, hogy Mr. Kristiansen vette át a vezetést.
   –   Igazán? – kérdezte Smith nyomozó, és lejegyezte a füzetébe, amit mondtam.
Hátra dőltem a széken.
   –   Segíthetek még valamiben, nyomozó?
   –   Mást nem ismer fel? Ezt az alakot itt? És ezt?
   –   Nem. Bár hasonlít rám… nem hinném, hogy én vagyok.
   –   Nem hinné?
   –   Nem én vagyok.
A nyomozó kifejezéstelen tekintettel nézett.
   –   Max Kristiansen, a bár tulajdonosa feljelentést tett ön ellen garázdaság miatt. Ő nyújtotta be ezeket a bizonyítékokat.
   –   Max? – kérdeztem értetlenül. – Miért tenne ilyet? Ő a főnököm.
   –   Szóval tagadja a vádakat?
   –   Persze.
   –   Tagadja, hogy ön szerepelne a fotókon, és hogy károkat okozott a tulajdonosnak?
   –   Én nem csináltam semmit.
   –   Megengedi, hogy ujjlenyomatmintákat vegyünk öntől?
Kissé meghökkentem. A nyomozó kíváncsian várta, hogy megtörök.
   –   Tényleg ilyen fontos néhány törött asztalláb?
   –   A feljelentést ki kell vizsgálnunk – szabadkozott a nyomozó.
   –   Oké, megengedem – egyeztem bele, bár kissé megizzasztott, hogy ezt mondtam.
   –   Mindjárt visszajövök – mondta a nyomozó, és összeszedte a fotókat, visszatette a mappába, és az egészet a hóna alá csapva kiment az ajtón.
   Magamra maradtam a szürkére festett helyiségben."

No comments:

Post a Comment