Monday 20 October 2014

A Három Patkány Éve

Klasszikus fantasy filmeken nőttem fel. Míg a korombeli lányok a Dirty Dancingre indultak be, addig engem a Sólyomasszony és a Willow ejtett rabul. Szó szerint tátott szájjal bámultam a 2001 Űrodüsszeiát, és mindent, ami a misztikummal, rejtélyekkel, az űrrel foglalkozott. Én is ilyeneket akartam írni. Már tinédzser koromban komolyan hittem, hogy képes vagyok olyan történeteket írni, mint George Lukas, szerencsére elég vizuális vagyok, ezért elkezdtem papírra vetni saját kis filmjeim forgatókönyveit.
Ahogy az évek haladtak, a racionalitás világában élők elhitették velem, hogy az a világ, ami a fejemben él, csak fantázia, sosem történhetne meg, legfőképp nem Magyarországon. Milyen kár, gondoltam, az összes történetemet át kell tennem Hollywoodi környezetbe, ha ismert akarok lenni? Szerencsére nem hallgattam ezekre a gondolatokra, csak eltávolítottak volna önmagamtól. Igen is, történhetnek csodák, ha megengedjük megtörténni őket! Igen is, megtörténhetnek Magyarországon is! Máris történik, észreveszitek?
A Három Patkány Éve c. regényemet a 2000-es év körüli világvége hangulat ihlette, de akkor nem tudtam befejezni, végülis nem lett vége a világnak. Csak évekkel később jöttem rá, hogy van több világvége is egy ember életében (lsd: 2012 - szintén elmúlt), amúgy meg nincs olyan katasztrófa az életünkben, ami totálisan, végérvényesen elsöpörne minket. Katasztrófa ma is van Magyarországon. De mi még mindig itt vagyunk!


Ajánlott hallgatnivalók:

Tenacious D: Wonderboy

Alice in Chains: Would

Candlebox: Cover Me

Stone Sour: Wicked Game

Deftones: Passenger

Radiohead: Pyramid Song

Mumford and Sons: After the Storm

Foo Fighters: Walk

1 comment:

  1. Ohh Solyomasszony es Willow a kedvenceim voltak :) es kislanykent eloszor Val Kilmerbe voltam szerelmes. El fogom olvasni ezt a konyvet is miutan befejeztem a Labirintust.

    ReplyDelete