Thursday 4 July 2019

A medvevadász balladája (Az Álomdémon 3. részéhez)


A medvevadász balladája

Sok éve volt már az éjszakája
Hogy medvére vadásztam én oda
Nyomát követtem a hóban
Asszonyom maj’ meghótt a búban.

Egy nap kevés, két nap sok
A bestia nem fáradhatott
Éhes a vadász, éhes a medve
Vészes a karom és a késpenge.

Ragyogj, csillag, mint szerelem
Ölelő karod nem feledem
Érted indultam csatába
Vissza nem térhetek hiába.

Elbújt a szenvedés, mint démon a sötétben
Hol vagy, kiáltom, de hangja se rebben
Felnézek majd, ott van a jégen
Vér patakzik, csendben így cseppen.

Ott van, ott lakozik a bánat
Jobbról hátba támad
Nem szemtől szembe
Inkább csellel, hogy véredet vehesse.

Ölj meg vadász, szól a medve
Edd meg húsom, de jaj a bőrömre
Vigyázz, ne vedd le!
Megöl téged majd emléke.

Hazajön velem a medve
Bőre védelmez a fejemre terítve
Ímhol itt talál a szenvedés
Kard és páncél itt kevés!

Sikolt asszonyom: mit tettem?
Uram, szeretőm, én elveszejtettem!
A szívéből serken a vér
E történet itt véget ér.


Kép: Weasyl


No comments:

Post a Comment